lördag 26 mars 2016

Lämnar snön för våren

I morgon lämnar jag den kalla nord för lite mer sydliga breddgrader. Det är inga stränder som gäller utan vi ska tillbringa dagarna blad Prags gator.
Det är 6 år sedan vi var där sist och nu ska jag dit med min syster och systerdotter. Det blir roligt att se staden genom ett barns ögon, och vi kommer göra lite andra grejer än om vi var där bara vuxna.

Vi ska bland annat besöka ett stort Zoo, och så tänkte vi oss ut till Sedlec som ligger 7 mil utanför Prag. Där finns en benkyrka, alltså en kyrka där allt är dekorerat med ben. Där får min morbida sida sitt lystmäte.
Förra gången letade jag ju efter den där balsamerade armen, och när jag slutligen hittade den var en stor besvikelse. Det såg mer ut som en torkad skinnbit, som dessutom hängde högt uppe i en kyrka.
Inte ens en skarp bild fick jag till på den.

Så dagens innehåll för mig blir en blandning av skolarbete och packning. Men först en kopp kaffe och en dusch.

Efter dessa dagar kommer jag ha lite nya bilder från Prag, men tills dess får ni hålla till godo med de gamla.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!