lördag 29 augusti 2015

Lilla snigel....

Hösten är på ingång. Temperaturen sjunker och luften blir frisk och klar. Jag älskar hösten! Jag önskar bara att den vackra delen var längre här uppe. När löven väl fallit av träd och buskar är det inte så vackert förrän snön kommer.

Sommaren har av olika anledningar varit värdelös. Nu pratar jag inte om vädret för sommaren kom igen här på slutet. Jag har inte njutit av den alls så för min del kan vi skippa att prata om den. Nu ser vi framåt och hoppas att det blir bättre.

Efter en vecka med förkylning och sy-jobb tänkte jag att jag skulle fixa till det sista av det vita på huset. Det tar emot och jag är less, men det måste bli klart. Sen är det i princip bara ytterdörren som ska målas rätt rödfärg. Projektet som jag ville skulle vara avklarat snabbt och effektivt har varit en pågående historia hela sommaren.

Just nu känner jag att jag inte har lust med speciellt mycket. Det mesta tar emot och ja vill bara sitta och inte göra något vettigt. Jag har inte ens packat upp väskan från förra veckans resan.
Jag känner mig som den lilla snigeln jag hittade bland hallonen jag plockade in. För att förstå hur liten den faktisk är så tänk på att på att den är fotad på min mobil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!