fredag 17 juli 2015

Nattfotografering

Det blev en oplanerad bloggpaus för mig. Först var jag som sagt sjuk, och sedan har min familj varit här från Umeå i närmare två veckor.
Mats son kom upp från Stockholm några dagar så det har varit fullt hus, bokstavligt.

Det har varit skönt med sällskap och de har haft energin som jag saknat så vi har fått en massa hjälp med att fixa saker på huset och på gården.
Vi har varit en sväng till Finland och ikea, ätit middag på Suzie Q i Boden, paddlat kanot, grillat och fotograferat.

Jag har varit sjukt nervös inför fotograferingen av Luna & Juliet kläderna som skulle göras. Dels för att det är andras barn jag fotar, och dels för att jag vill att det ska bli bra. Barn har begränsat med tålamod och föräldrar har begränsat med tid. Vädret har varit nyckfullt och eftersom jag ville fota utomhus var det jättesvårt att hitta en dag då alla kunde och vädret var bra. Men tillslut blev det av.
Min systers barn har jag kunnat fota i omgångar då jag haft tillgång till dem under en längre tid.

Nu ska jag sätta ihop allt material som ska tryckas inför mässan så att jag kan lämna in det när tryckeriet öppnar igen efter semestern.

Att bo ute på landet ger en möjlighet att se nya "landskapsmålningar" varje dag.
03.15 gick jag upp för att gå på toa. 03.17 stod jag barfota ute i det daggiga gräset och tog dessa bilder. Fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!