måndag 18 maj 2015

Blandad kompott

Jag är inne i en svacka, både mentalt och fysiskt känns det som. Det mesta känns jobbigt att utföra och energin, entusiasmen och lusten saknas.
Det finns många bakomliggande orsaker blandade till denna kompott.

Jag vet att alla går igenom svackor och att man kommer ur dem starkare och visare. Jag ser fram emot det.
Tills dess får jag försöka tänka på allt positivt och faktiskt se det ljusa i livet.


Om mindre än en månad ska min syster gifta sig. Bröllopet kommer hållas på Skansen samma dag som prinsen och hans Sofia gifter sig.
Det är inplanerat besök på Gröna Lund och min äldsta systerdotter Marit har redan planerat allt hon ska åka. Hon försöker värva kompanjoner till fritt fall och slänggungan men mig får hon inte med. Fy tusan!

I helgen var mina föräldrar här på besök så jag fick lite kvalitetstid med dem. Vi hann med ett besök till Finland, till ikea, stadsbesök och sällskapsspel. Trädgårdsarbete och grillning.

Idag ska jag fortsätta att skrapa bort allt det röda runt fönstren. Det är ett rätt roligt arbete och jag kan lyssna på ljudböcker samtidigt, Just nu är jag inne på Emma Hambergs andra bok om Rosengädda. Underbara feelgoodböcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!