tisdag 3 mars 2015

Se det färgglada i livet

Den har perioden av året är tung tycker jag. I slutet av året så gör inte mörkret mig något, jag tycker det är mysigt med tända ljus och ser fram emot att grotta in mig. Julen står för dörren och det är bara trevligt
Så kommer det nya året och från en dag till en annan börjar jag längta efter våren, ljuset, dofterna och solen.


Uppe i Luleå är det en lång period från vinter till vår. En period av väntan, trötthet och känslan av instängdhet.
Humöret påverkas, i alla fall för mig. Saker känns tyngre och jag känner mig lite uppgiven och deppig. Speciellt de senaste dagarna har varit gråa, regn/snöiga, blåsiga och allmänt otrevliga.
Jag påverkas mer än jag trott av solen och växlingarna i väder och natur.


Nu är det i alla fall mars månad och faktum är att vi lämnat de värsta vintermånaderna bakom oss. Det känns faktiskt lite grann som vår, droppandet från taket, en doft av blöt snö.

Jag får försöka rycka upp mig och se framåt, se att det faktiskt snart är barmark, att det börjar lukta snömögel och att det om inte allt för länge knoppas på buskar och träd.

Så länge får jag borra ner huvudet i färgglada tulpaner med vetskapen om att snart, snart blommar det in rabatten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!