måndag 12 januari 2015

Ur lera föds en Luna

Innan jul beställde jag lite julklappar från Make & Create (där ni för övrigt kan köpa min målarbok).
Jag beställde även en liten grej till mig själv, nämligen Silk Clay som jag sett i ett blogginlägg på Craft & Creativity och blivit lite sugen på att prova.

Jag trodde först att det var något fel på leran eftersom den var så seg och torr. Men när jag började forma den så insåg jag att den skulle vara sådan.
Det är liksom en "suddkonsistens" och den är oerhört elastisk. När jag tappade en boll på brickan så studsade den faktiskt.


Naturligtvis försökte jag göra en Lunafigur i leran.


Ta daaa...efter ca 2 dygn så var han så stadig i benen att han kunde stå, om än lutad mot något annat.
Så färggrann att han nästan är självlysande!

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!