tisdag 20 januari 2015

I did it!

Vad är då detta? Det ser inte så spännande ut. En svart bok bara...


Men öppnar man den så framträder en värld av ordning och organisering. Nåja, ett första försök till det i alla fall.
Jag köpte varsin till mig och Mats i ett försök att vi på var sitt håll ska kunna hålla ordning på våra jobb-måsten och sådant vi bör och vill hinna med.


Snubblade över detta hjälpmedel innan jul, tack vare en annons på Facebook. Jag brukar inte klicka på annonser men det fanns nog en bakomliggande kraft som gjorde att det blev så denna gång.
En kraft som vill att jag ska bli mer planerande och organiserad.

Den heter Did it och är i princip smala post it lappar som du skriver dina listor på och sedan river bort dem all eftersom problemet är åtgärdat eller uppgiften slutförd.


Man kan dela upp den i 4 olika kategorier. Exakt hur du lägger upp det är är valfritt.


Jag har valt att lägga upp det på de 3 projekt jag har, mitt Luna, mitt bokförlag och så det nya projektet med min kollega Stina i Stockholm. Den fjärde kategorin lät jag vara för hem och fritid. Men det är inte tänkt för städning eller liknande saker utan mer för uppgifter jag vill göra, saker jag vill hinna med eller hitta på.


Jag vet inte ännu hur detta funkar för jag har just skrivit in de första uppgifterna. 

3 kommentarer:

  1. Hej Malin! Jag undrar om du kommer ihåg vart du köpte den smarta planeringsboken med post-it lappar? Med vänlig hälsning, Annabell

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annabell! Jag försökte googla och se om jag kunde hitta det. Har ett svagt minne om att det var på enklareliv.se men när jag kollade där nu så fanns det inte. Kanske var det på den sidan men att det inte finns med i sortimentet längre. Ledsen men jag kan inte komma ihåg...

      Radera
    2. Tack för svar! :) Jag försöker söka vidare. Skulle du komma på nåt mer så skriv gärna en kommentar. Ha det bra //Annabell

      Radera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!